چراغ مگنتی ریلی [انقلابی در صنعت نورپردازی مدرن]

چراغ مگنتی ریلی [انقلابی در صنعت نورپردازی مدرن]

چراغ مگنتی ریلی یکی از جدیدترین مدل‌هایی است که امروزه می‌توان به منظور نورپردازی فضاهای مختلف از آن کمک گرفت. این محصولات در انواع متنوعی طراحی می‌شود که هر یک با توجه به نیاز و سلیقه شما انتخاب و خریداری می‌شود. چراغ مگنتی خطی، دات، اسپات و آویز از جمله رایج‌ترین محصولات موجود در بازار چراغ‌ های مگنتی محسوب می‌شود.

توجه کنید که ویژگی‌های هر یک از مدل‌های چراغ‌ های ریلی مگنتی سبب می‌شود تا کاربردهای گسترده‌ای در محیط‌های گوناگون داشته باشد و بهره‌گیری از هر یک از چراغ‌های مگنتی ریلی با مزایایی همراه است. در ادامه مقاله قصد داریم در کنار بررسی مزایا، کاربرد و قیمت چراغ مگنتی، به معرفی انواع رایج و ویژگی‌ هر یک بپردازیم.

چراغ مگنتی ریلی چیست؟

چراغ‌های مگنتی از جمله محصولات به‌روز و نوین در بازار محسوب می‌شود که از ویژگی‌های کاملا مجزایی نسبت به سایر اقلام مشابه برخوردار است. این محصولات به طور معمول از تکنولوژی ال ای دی استفاده می‌کند تا بتواند نور با کیفیت و در عین حال کم مصرفی را منتشر کند.

نمونه دیزاین با چراغ مگنتی

اما تفاوت اصلی چراغ‌های مگنتی با انواع ال ای دی معمولی موجود، لوازم جانبی مورد استفاده در نصب آن‌هاست. همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، با کمک خاصیت آهنربایی قادر است به پایه نصب متصل شود. در حقیقت چنین محصولاتی به ریل‌هایی با خاصیت مغناطیسی متصل خواهد شد و امکان تنظیم زاویه و حتی موقعیت آن وجود دارد. همین موضوع سبب می‌شود تا چراغ‌های مگنتی ریلی با مزایای زیادی همراه باشد.

مزایای چراغ های ریلی مگنتی

اجرای چند ایده نورپردازی با چراغ مگنتی ریلی و با توجه به خصوصیت‌های آن با مزیت‌هایی همراه است. در این بخش به معرفی مهم‌‌ترین مزیت‌های چراغ‌های مگنتی می‌پردازیم:

  • به طور معمول چراغ‌های مگنتی موجود در بازار و به ویژه محصولات برند لایت فیلد، از چیپست‌های فوق‌العاده خوبی برخوردار است. به همین علت می‌توان انتظار انتشار نور باکیفیتی از محصولات مگنتی داشت.
  • با توجه به اینکه انواع چراغ‌های ریلی مگنتی از تنوع رنگ خوبی برخوردار است، دست طراح در اجرای نورپردازی‌های مختلف باز خواهد بود.
  • محصولات مگنتی ریلی به طور معمولی از تکنولوژی ال ای دی برخوردار است و به همین علت، شار نوری آن بالا خواهد بود. این بدان معناست که با تعداد کم‌تر لامپ امکان ارائه روشنایی کافی برای یک فضا وجود دارد.
  • یک ویژگی متمایزکننده چراغ‌های مگنتی، جابه‌جایی بسیار ساده آن‌هاست. در حقیقت زمانی که چنین محصولاتی روی ریل نصب شود، به راحتی جابه‌جا خواهد شد. همچنین کاربر می‌تواند در هر نقطه دلخواه تعدادی لامپ را اضافه یا کم کند.
  • هر چراغ مگنتی از تکنولوژی ال ای دی به منظور کاهش مصرف انرزی بهره می‌برد. این موضوع در کم‌کردن هزینه نهایی مصرف برق اثرگذار خواهد بود.

چراغ مگنتی

کاربردهای چراغ مگنتی ریلی

چراغ‌های مگنتی این امکان را به کاربر می‎‌دهد تا در کنار روشنایی مناسب، زیبایی دلخواه را برای محیط مورد نظر خود فراهم کند. از این رو در بسیاری از طراحی‌های نورپردازی چه در منزل و محیط تجاری، از چنین چراغ‌هایی استفاده می‌شود. در کنار دکوارسیون داخلی منزل، می‌توان از ویژگی‌های لامپ‌های مگنتی ریلی به منظور طراحی نورپردازی یک فروشگاه و حتی ویترین آن بهره برد.

همچنین در محیط‌هایی نظیر موزه و گالری‌ها که نیاز به نمایش قسمت‌های خاصی است، طراح امکان بهره‌گیری از برخی از مدل‌های چراغ‌های مگنتی را خواهد داشت. همچنین در این روزها شاهد استفاده از این محصولات در آرایشگاه‌ها و حتی کافه‌ها هستیم.

طریقه نصب چراغ مگنتی

نصب چراغ مگنتی ریلی با توجه به مدل آن و نوع سقف شما متفاوت خواهد بود. در ادامه به بررسی نحوه نصب این لامپ‌ها به صورت توکار، روکار و حتی آویز می‌پردازیم:

نصب چراغ مگنتی به صورت روکار

ریل چراغ مگنتی لایت فیلد

اگر سقف محیط مورد نظر شما به گونه‌ای است که امکان نصب به صورت توکار وجود ندارد، می‌توانید آن را به راحتی و با چند ابزار ساده به حالت روکار تعبیه کنید. در این روش صرفا باید ریل‌ها را با کمک چند پیچ به سقف یا حتی دیوار متصل کنید. نکته بسیار مهم آن است که از قبل محل مورد نظر خود را به طور دقیق مشخص نمایید.

پس از نصب ریل در محل مناسب، نوبت به تعبیه منبع تغذیه و کانکتور می‌رسد. این 2 به راحتی روی ریل قرار می‌گیرد و در انتها باید با توجه به استاندارد روشنایی هر محیط، تعدادی چراغ را به آن‌ها متصل کنید.

نصب چراغ مگنتی ریلی توکار

دقت کنید که برای نصب به روش توکار، سقف باید به صورت کناف‌دار بوده یا اینکه یک محل برای نصب ریل‌ از قبل در نظر گرفته باشید. در هر صورت نصب به راحتی و با قرار دادن ریل‌ها آغاز خواهد شد. صرفا باید توجه کنید که ریل‌ها هم سطح با سقف باشد. همچنین منبع تغذیه برای چنین طراحی‌هایی، در قسمت داخلی تعبیه می‌شود تا خیلی به چشم نیاید. در ادامه کانکتور و چراغ‌ها روی ریل سوار خواهد شد.

ریل چراغ مگنتی توکار

نصب چراغ مگنتی به صورت آویز

اگر قصد دارید چراغ مگنتی ریلی را به صورت آویز در محل مورد نظر خود نصب کنید، باید ارتفاع مورد نیاز آن را لحاظ نمایید. در حقیقت در محیط‌هایی امکان نصب به این صورت وجود دارد که از ارتفاع بین 2.7 تا 3.5 متری برخوردار باشد. در غیر این صورت نصب به صورت آویز مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

ریل مناسب این مورد، ریل مگنتی روکار است و برای نصب آن فقط کافی است که  کیت آویز چراغ مگنتی استفاده نمایید. با استفاده از این تجهیزات بکسل که توسط شرکت لایت فیلد به صورت کامل ارائه می‌شود، می‌توانید ریل روکار را به راحتی از سقف آویزان کنید.

انواع چراغ مگنتی ریلی

به طور کلی در بازار 4 مدل چراغ مگنتی موجود است که با توجه به نیاز خود می‌توانید هر کدام را تهیه کنید. توجه نمایید که ویژگی‌های هر یک با دیگری متفاوت خواهد بود:

چراغ خطی مگنتی 12، 24 و 36 وات

چراغ‌های مگنتی ریلی خطی یکی از مدل‌های پرطرفدار در طراحی‌های داخلی محسوب می‌شود. این محصولات با توجه به ابعاد خود، مصرف انرژی متفاوتی دارد. برند لایت فیلد چنین لامپ‌هایی را در 3 دسته 12، 24 و 36 وات تولید می‌کند. دقت کنید که نصب این چراغ‌ها به صورت توکار، روکار و حتی آویز امکان‌پذیر است. بیشتر در طراحی‌هایی که نیاز به نور خطی وجود دارد، از چنین محصولاتی کمک می‌گیرند.

چراغ مگنتی ریلی دات

دات لاین لایت فیلد

چراغ‌های مگنتی دات مشابه انواع خطی ظاهر مستطیل شکلی دارد. با این تفاوت که در این مدل دیگر نور به صورت یکدست و خطی منتشر نخواهد شد. در حقیقت در یک قاب مستطیلی لامپ‌های ال ای دی به صورت نقطه‌ای قرار می‌گیرد. به همین علت آن را با چنین نامی می‌شناسند. نکته قابل توجه، امکان نصب آسان چنین چراغ‌هایی به صورت روکار، توکار و آویز است.

چراغ‌های مگنتی آویز

از دیگر نمونه‌هایی که امروزه در محیط‌های مختلف جایگزین لوسترهای سنتی شده است، می‌توان به انواع چراغ مگنتی آویز اشاره کرد. این محصولات خود در طراحی‌های متنوعی موجود است که انواع سیلیکونی، کروی و فانوسی از جمله مطرح‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

چراغ مگنتی اسپات با نور متمرکز

چراغ مگنتی اسپات لایت

از مدل‌های دیگر این محصولات می‌توان به چراغ مگنتی ریلی اسپات اشاره کرد. برخلاف 2 نمونه قبلی که بیشتر با هدف روشنایی به کار می‌روند، مدل‌های اسپات صرفا برای انتشار نور روی یک نقطه خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت این محصولات برای نورپردازی گالری‌ها، ویترین و قسمت‌هایی که نیاز به برجسته‌سازی بخش خاصی وجود دارد، مناسب خواهد بود.

اهمیت نورپردازی با چراغ های ریلی مگنتی

در ابتدای مقاله به بررسی مزایای استفاده از چراغ مگنتی ریلی پرداختیم. مصرف بهینه انرژی، دوام و طول عمر بالا، کیفیت نور بی‌نظیر و امکان جابه‌جایی بسیار آسان از جمله مهم‌ترین مزیت‌های بهره‌گیری از این محصولات است. همچنین کاربردهای این نوع چراغ‌ها را بررسی کردیم که در اماکن مسکونی و تجاری قابل استفاده است.

علاوه‌بر این‌ها انواع چراغ مگنتی را به طور مفصل شرح دادیم. چراغ‌های آویز، دات و خطی برای نورپردازی و روشنایی محیط مناسب است. نمونه‌های اسپات بیشتر برای تزیین و نورپردازی‌های تاکیدی کاربرد دارد. نکته بسیار مهم آن است که ریل همه این مدل‌ها قابلیت نصب به صورت توکار، روکار و آویز را خواهد داشت.

قیمت چراغ مگنتی

لایت فیلد بزرگ‌ترین عرضه کننده‌ی چراغ مگنتی و لوازم جانبی مربوط به آن در ایران است و محصولات خود را با 5 سال ضمانت پس از فروش به دست مشتریان می‌سپارد. این محصولات مگنتی با چیپ اوسرام آلمانی که بهترین نوع چیپ موجود در جهان است، طراحی و تولید شده‌اند.

جهت خرید و یا اطلاع از قیمت چراغ مگنتی و انواع مختلف آن می‌توانید با ما تماس بگیرید و یا از نمایندگی‌های گسترده لایت فیلد در سراسر ایران بهره مند شوید.

دسته بندی: مجله لایت فیلد

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

محصولات لایت فیلد:

expand_less