نورپردازی سقف بدون کناف با چراغ مگنتی [زیبا و مدرن]

نورپردازی سقف بدون کناف با چراغ مگنتی

یکی از معضلاتی که خیلی از دفاتر کار و حتی خانه‌ها با آن مواجه هستند، نورپردازی سقف بدون کناف است. این مشکل به خصوص برای خانه‌ها و محیط‌های قدیمی‌تر بیشتر به چشم می‌آید؛ زیرا خیلی از سقف‌ها در گذشته ساده و بدون کناف طراحی می‌شده است.

در حقیقت همین سادگی سقف سبب می‌شود تا دست طراح در نورپردازی آن محدود شود و این در حالی است که در سقف‌های کاذب خیلی از محصولات روشنایی مثل چراغ‌های مگنتی و طرح‌های مختلف قابل اجرا است. در ادامه بیشتر در مورد استفاده از چنین محصولاتی برای نورپردازی‌ سقف‌های بدون کناف صحبت خواهیم کرد.

اصول نورپردازی سقف بدون کناف

دقت کنید که نورپردازی سقف کناف با نوع بدون کناف زمین تا آسمان متفاوت است. با توجه به محدودیت‌هایی که در نورپردازی این نوع سقف وجود دارد، باید اصول آن را به خوبی از قبل بلد باشید:

آشنایی کافی با مفاهیم روشنایی

پیش از هر چیزی باید بدانید هر یک از مفاهیم و اصطلاحات روشنایی در نورپردازی چه تاثیری می‌گذارد. مسلما آشنایی حتی مقدماتی با این اصطلاحات می‌تواند در طراحی نورپردازی به شما کمک شایانی کند. در صورت عدم دانش کافی در این حوزه، طراحی شما اصولی و مطابق میل نخواهد بود.

اصطلاحات و مفاهیم روشنایی

توجه به نوع دکوراسیون خانه یا محل کار

درست است که سقف‌های بدون کناف نسبتا ساده است، اما نباید نوع دکوارسیون را در نورپردازی خود فراموش کنید. نورپردازی سقف بدون کناف می‌تواند در 2 سبک مدرن و حتی کلاسیک صورت بگیرد. با این حال محصولاتی که برای این 2 سبک به کار می‌رود، با هم تفاوت‌هایی خواهد داشت.

از این رو توصیه می‌شود از قبل طرح دکوراسیون را مشخص و سپس مدل نورپردازی خود را انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید از نرم افزارهای طراحی نورپردازی نیز استفاده کنید تا به راحتی نورپردازی مدنظرتان را تحویل بگیرید. به طور معمول امروزه در بیشتر دفاتر کار از نورپردازی مدرن برای سقف‌های بدون کناف استفاده می‌شود. اما در منزل ممکن است برخی افراد به دنبال نورپردازی با سبک کلاسیک هم باشند.

انتخاب بهترین رنگ نور برای نورپردازی سقف بدون کناف

رنگ نور و حتی دمای آن یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در نورپردازی‌های اصولی است. هر 2 این موارد از جمله مفاهیم روشنایی محسوب می‌شود؛ به همین علت توصیه می‌شود حتما با چنین اصطلاحاتی آشنایی نسبی داشته باشید. ‌‌‌امروزه دیگر کسی نمی‌تواند اثر رنگ روی روحیه انسان را رد کند.

سقف بدون کناف

با توجه به همین موضوع، بهتر است رنگ مناسبی برای روشنایی منزل و حتی محیط کاری خود انتخاب کنید. به طور معمول طراحان نورپردازی پیشنهاد می‌کنند رنگ نور را با در نظرگرفتن دکوراسیون محیط انتخاب کنید. شایان به ذکر است که 2 رنگ سفید و زرد در نورپردازی انتخاب خیلی از طراحان در این چند سال بوده است.

بررسی ابعاد محیط در نورپردازی سقف

جدای از نورپردازی سقف بدون کناف یا کناف‌دار، ابعاد محیط از جمله پارامترهایی است که باید در طراحی پروژه لحاظ شود. این موضوع نه تنها در انتخاب تعداد منبع روشنایی موثر است، بلکه در تعیین نوع محصول نیز اثرگذار خواهد بود. از این رو از قبل به صورت دقیق ارتفاع و متراژ فضا را اندازه بگیرید.

با توجه به مساحت هر فضا باید تعداد و شدت روشنایی مدنظر را تعیین کنید. همچنین توجه کنید که در صورت کم یا زیاد بودن ارتفاع محیط، زاویه منبع روشنایی تغییر خواهد کرد. همچنین گاهی به دلیل کمبود ارتفاع از برخی محصولات استفاده نمی‌شود.

تهیه محصولات باکیفیت برای نورپردازی سقف بدون کناف

جدای از تمامی نکاتی گه گفتیم، باید در انتخاب محصولات روشنایی توجه ویژه داشته باشید. اینکه صرفا به دنبال یک لامپ با قیمت پایین باشید، ممکن است در نورپردازی مشکلاتی را ایجاد کند. منابع روشنایی با کیفیت پایین معمولا طول عمر پایین‌تری دارد و پس از مدتی مجبور به تعویض آن‌ها خواهید شد.

به علاوه باید در نظر بگیرید که کیفیت نور ساطع‌شده و یکنواختی آن به تکنولوژی ساخت چراغ بستگی دارد. از این رو صرفا به قیمت محصولات توجه نکنید؛ حتما کیفیت منابع روشنایی هر برند را پیش از خرید مورد بررسی قرار دهید.

چراغ مگنتی برای نورپردازی سقف بدون کناف

نورپردازی سقف بدون کناف با چراغ مگنتی

علی‌رغم اینکه دست شما در انتخاب محصولات روشنایی برای نورپردازی سقف‎‌های ساده باز نیست، اما همچنان امکان بهره‌گیری از گزینه‌های زیادی وجود دارد. در بین همه محصولات، چراغ‌های مگنتی یک گزینه بسیار کارآمد و جذاب خواهد بود.

چراغ‌های مگنتی نسبت به محصولات دیگر تکنولوژی جدیدتری دارد و از این رو کیفیت بالایی خواهد داشت. همچنین با توجه به ریل‌هایی که برای نصب آن‌ها به کار می‌رود، یک انتخاب بسیار عالی در سقف‌های بدون کناف است. دقت کنید که چراغ‌های مگنتی در انواع متنوعی طراحی می‌شود. در این قسمت برخی از پرکاربردترین‌ها برای سقف‌های ساده را بررسی می‌کنیم:

نورپردازی سقف ساده با چراغ مگنتی خطی

چراغ‌های مگنتی خطی یکی از طرح‌هایی است که امکان استفاده از آن‌ها در سقف‌های ساده وجود دارد. این چراغ‌ها به راحتی روی سقف نصب شده و نور یکدست را در محیط منتشر می‌کند. نکته بسیار جالب آن است که در سقف‌های ساده امکان استفاده از چنین محصولاتی به صورت آویز و روکار وجود دارد.

نورپردازی سقف ساده با چراغ مگنتی خطی

نورپردازی سقف بدون کناف با چراغ مگنتی آویز

چراغ‌ مگنتی آویز برای سقف‌های بدون کناف می‌تواند بهترین انتخاب باشد. چراغ‌های آویز مگنتی یکی از نمونه‎‌هایی است که در طراحی‌های مدرن بسیار کارآمد خواهد بود. این مدل جذابیت بسیاری دارد و در کنار روشنایی می‌توان روی زیبایی آن حساب باز کرد.

چراغ‌های مگنتی آویز کروی و حتی مدل فانوس از دیگر مدل‌های پرطرفدار در بازار کنونی است. نکته بسیار جالب آن است که برخی برندها نظیر لایت فیلد، امکان نصب چراغ‌های مگنتی خطی را به صورت آویز برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند.

نورپردازی سقف ساده بدون کناف

سقف‌های بدون کناف در خانه‌ها و دفاتر قدیمی بیشتر دیده می‌شود و امروزه کم‌تر جایی را پیدا می‌کنید که سقف آن ساده و بدون کناف طراحی شود. نکته بسیار مهم است که نورپردازی سقف بدون کناف با توجه به نوع کاربری آن می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه نورپردازی فضاهای مختلف خانه و حتی دفاتر کاری را بررسی می‌کنیم:

نورپردازی سقف پذیرایی بدون کناف

پذیرایی‌های قدیمی و حتی کنونی دارای سقف نسبتا ساده و بدون کناف هستند. به همین علت خیلی نمی‌توان از طرح‌هایی نظیر نور مخفی برای آن استفاده کرد. استفاده محصولاتی که بتواند به راحتی نصب شود، در چنین محیط‌هایی یک انتخاب موثر خواهد بود.

نورپردازی سقف بدون کناف پذیرایی با چراغ مگنتی

دقت کنید که چراغ‌های آویز، روکار و حتی توکار مگنتی برای پذیرایی کارایی دارد. با توجه به شرایط و سلیقه فرد بهتر است بهترین نوع آن استفاده شود. بیشتر برای سقف‌های پذیرایی از انواع روکار و گاهی اوقات توکار بهره‌ می‌گیرند. نمونه‌های آویز ممکن است در برخی منازل با سقف بلندتر به کار رود.

نورپردازی سقف آشپزخانه ساده

آشپزخانه یکی از مکان‌هایی است که حتی در خانه‌های جدید ممکن است از سقف ساده و بدون کناف برخوردار باشد. به همین علت استفاده از چراغ‌های مگنتی می‌تواند برای نورپردازی آن گزینه مناسبی باشد. نکته قابل توجه آن است که امروزه در کنار نورپردازی باید به زیبایی آن نیز دقت شود. به همین دلیل چراغ‌ مگنتی آویز یک گزینه عالی برای آن خواهد بود.

به طور معمول میز ناهارخوری و حتی بخش جزیره آشپزخانه نیاز به نورپردازی حرفه‌ای دارد. چراغ‌های آویز می‌تواند در کنار روشنایی، یک نمای فوق‌العاده جذاب را به تصویر بکشد. به همین علت می‌توانید به عنوان یک ایده عالی روی آن حساب باز کنید.

نورپردازی سقف بدون کناف دفاتر

دفاتر کاری نیز با توجه به قدمت ساختمان آن ممکن است دارا یا فاقد کناف در سقف باشد. با این حال در دفاتر کاری و به خصوص مکان‌هایی که محل مراجعه مشتریان است، باید زیبایی مدنظر شما باشد. تمامی مدل‌های چراغ‌های مگنتی که پیش‌تر بررسی کردیم، برای محیط‌های کاری قابل استفاده است.

نورپردازی سقف بدون کناف دفاتر

نحوه نصب چراغ سقفی روکار و آویز

دقت کنید که نصب چراغ‌های روکار و آویز تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. با این حال برای نورپردازی سقف بدون کناف با چراغ‌های مگنتی آویز حتما به ارتفاع سقف توجه ویژه شود. ارتفاع سقف‌هایی که امکان نورپردازی با کمک چنین محصولاتی دارد باید حداقل 7/2 متر باشد. در غیر این صورت چراغ‌های آویز به سطح زمین خیلی نزدیک خواهد شد.

چراغ‌های مگنتی معمولا برای نصب به ریل مگنتی نیاز دارد؛ به همین علت قبل از هر چیزی باید ریل را با پیچ به سقف متصل کنید. این کار به راحتی و بدون هیچ تخصصی قابل انجام است. سپس چراغ‌‌ها در محل مورد نظر قرار می‌گیرد. نکته جذاب آن است که امکان تعویض جابه‌جایی انواع ریل مگنتی و چراغ با گزینه مدنظر شما فراهم است.

ارتفاع سقف برای چراغ مگنتی آویز

انتخاب بهترین برند چراغ‌ مگنتی برای سقف‌های ساده

تا به این جای کار با تمامی اصول نورپردازی سقف بدون کناف آشنا شدید. از توجه به مفاهیم روشنایی گرفته تا انتخاب رنگ و تعداد منبع نور، همه و همه در این امر اثرگذار است. همچنین بیان شد که مدل‌های مختلفی از چراغ‌های مگنتی به صورت آویز، روکار و حتی توکار برای این نوع سقف‌ها قابل استفاده است.

اما اینکه بهترین برند را برای تهیه چنین محصولاتی انتخاب کنید، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. لایت فیلد از جمله‌ مارک‌هایی است که محصولات فوق‌العاده‌ با کیفیت عالی به بازار عرضه می‌کند. همچنین توجه کنید که تمامی لوازم جانبی لازم هر چراغ توسط همین برند تولید و قابل خریداری است.

دسته بندی:
راهنمای خریدروشنایی و نورپردازی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

محصولات لایت فیلد:

expand_less