راهنمای خرید چراغ مگنتی + 5 نکته مهم

راهنمای خرید چراغ مگنتی

امروزه یکی از مدرن‌ترین تکنولوژی‌های نوری سیستم مولتی ترک می‌باشد، که بخاطر طراحی جذاب و ایمن بودن، این نوع چراغ‌ها گزینه بسیار مناسبی برای روشنایی دکوراسیون داخلی است. در چراغ‌های مگنتی از LED استفاده می‌شود که روشنایی بالایی دارد و علاوه بر آن سریع داغ نمی‌شود. اما در خرید این چراغ‌ها باید به نکاتی دقت کنید، که در مقاله راهنمای خرید چراغ مگنتی، 5 نکته بسیار مهم برای خرید چراغ مغناطیسی آورده شده است.

راهنمای خرید چراغ مگنتی

محصولات مگنتی و مغناطیسی لایت فیلد

چراغ‌های مغناطیسی یا مگنتی دارای قابلیت‌ها و امکانات مهمی است که این ویژگی‌ها، چراغ‌های مغناطیسی را از سایر چراغ‌ها (مانند پنل‌های LED، چراغ‌های ریلی و چراغ‌های هالوژنی) متمایز می‌کند. انواع چراغ‌های مگنتی عبارتند از چراغ اسپات (Spot)، چراغ خطی، چراغ نقطه ای و چراغ آویز می‌باشد.

چراغ‌های مگنتی به دلیل نصب آسانی که دارند برای طراحی‌های زیبا و حرفه ای در دکوراسیون خانه، گالری، رستوران‌ها و نمایشگاه‌ها استفاده می‌شوند. توجه به نکات زیر برای خرید یک چراغ مگنتی خوب به شما کمک می‌کند.

به میزان گارانتی چراغ‌های مگنتی توجه کنید

اولین و مهترین نکته‌ای که در خرید چراغ مگنتی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، خرید چراغ مگنتی با ضمانت می‌باشد. بسیاری از عرضه کننده‌های چراغ‌های مگنتی ضمانت یا گارانتی ندارند. با توجه به اینکه قیمت چراغ‌های مگنتی نسبت به سایر چراغ‌ها بیشتر است، داشتن ضمانت طولانی یکی از اصلی ترین پارامترها در انتخاب چراغ مگنتی است. لایت فیلد یکی از بزرگ ترین عرضه کننده چراغ‌های مگنتی در ایران است، که محصولات خود را با 5 سال گارانتی (60 ماه گارانتی) بی قید و شرط عرضه می‌کند.

توجه به میزان روشنایی چراغ مگنتی

حتما قبل از خرید چراغ مگنتی به توان مصرفی و شار نوری آن توجه کنید، دو مولفه توان مصرفی و شار نوری در چراغ‌های مگنتی بسیار مهم است. هرچقدر توان مصرفی (وات) کمتر و شار نوری (لومن) بیشتر باشد، چراغ مگنتی روشنایی بیشتری با مصرف کمتر به شما می‌دهد. برای محاسبه لومن (میزان نوردهی چراغ) باید توان مصرفی را در عدد بازده نوری LED ضرب کنید. مثلا هر وات از چراغ‌های مگنتی لایت فیلد دارای 100 لومن بازدهی نوری است. یعنی یک چراغ 12 وات دارای 1200 لومن روشنایی می‌باشد، که عدد بسیار خوبی است. ولی چراغ‌هایی با لومن زیر 100 هم در بازار وجود دارد که روشنایی بسیار کم و مصرف برق بالا دارد.

چیپ استفاده شده در چراغ مگنتی

گارانتی و چیپ استفاده شده

چیپ استفاده شده در چراغ‌های مگنتی عامل اصلی برای افزایش طول عمر و میزان روشنایی چراغ است. واقعیتی که چراغ‌های مگنتی لایت فیلد را از دیگر برندها متمایز می‌کند، استفاده از چیپ آلمانی OSRAM است.

نوع کاربری چراغ مگنتی

پس از بررسی گارانتی اول از همه از خود بپرسید چراغ مگنتی را برای کدام مکان نیاز دارم؟ آیا به دنبال نوری هستید که روی یک محیط خاصی (مثلا محصولات، تابلوها، دستگاه‌ها و…) تمرکز کند؟ تنوع زیادی در مدل چراغ‌های مگنتی وجود دارد که هرکدام برای مکان خاصی استفاده می‌شود. مثلا چراغ‌های خطی برای فضا‌های تنگ، چراغ‌های اسپات برای فضا‌هایی که نیاز به عوض کردن مسیر نور دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قابلیت تنظیم و چرخش چراغ مگنتی

چراغ مگنتی نقطه ای و اسپات قابل تنظیم و چرخشی

برخی از چراغ‌های مگنتی با بازوهای قابل تنظیمی که دارند، قابلیت چرخش 90 تا 180 درجه‌ای را دارند. چراغ‌های مگنتی قابل تنظیم به شما این قابلیت را می‌دهد که بتوانید به آسانی فضای مورد نظر خود را روشن کنید. پس قبل از خرید این چراغ‌ها به این نکته نیز دقت کنید.

مزایای خرید چراغ مگنتی

دکوراسیون داخلی مگنتی

محدودیت‌هایی که در استفاده از چراغ‌های رایج وجود دارد باعث استقبال طراحان دکوراسیون داخلی از چراغ‌های مگنتی (مغناطیسی) در ایران شده است. این چراغ‌ها بدلیل خاصیت مغناطیسی که بین ریل و چراغ ایجاد می‌شود بسیار آسان نصب و جابجا می‌شود. تنظیم زاویه نور چراغ‌ها علاوه بر ایمن بودن آن، مزیت بسیار خوبی به آن اضافه نموده است. ریل‌های مگنتی در انواع مختلف توکار، روکار و آویز طراحی و تولید می‌شود که می‌توانید با استفاده از این ریل‌ها طراحی جذاب و شیکی به فضای مدنظرتان بدهید.

ویژگی چراغ‌های مغناطیسی نسبت به سایر چراغ‌ها

  1. این چراغ‌ها بدلیل وجود آهنربا و رسانای داخل ریل به راحتی روی ریل نصب می‌شوند.
  2. امکان جابجایی آسان بر روی ریل مغناطیسی
  3. امکان استفاده به تعداد دلخواه از چراغ‌های مگنتی به اندازه ظرفیت توانِ منبع تغذیه بر روی ریل
  4. ایمنی بالای چراغ‌های مگنتی بدلیل استفاده از ولتاژ 48 ولتی
  5. قابل تنظیم بودن جهت روشنایی چراغ مگنتی
  6. زیبا و شکیل کردن دکوراسیون داخلی
  7. قابلیت اضافه کردن ماژول کنترل از راه دور با استفاده از پروتکل دالی
  8. مصرف انرژی پایین و طول عمر بالا

لوازم جانبی مگنتی لایت فیلد

سخن پایانی لایت فیلد

همیشه قبل از خرید چراغ مگنتی دقت داشته باشید که از چه برندی این محصولات را خریداری می‌کنید. چون از لحاظ کیفیت و ابعاد ریل و چراغ مگنتی، برندها با هم تفاوت دارند، که ممکن است در آینده برای خرید لوازم جانبی مگنتی دچار مشکل شوید. لایت فیلد با افتخار بهترین و با کیفیت ترین محصولات مگنتی را در ایران عرضه می‌کند که لوازم جانبی آن مانند ریل‌های توکار و روکار، رابطه‌های جریان برق، گیره و اتصالاتش به صورت کامل موجود و در دسترس است.

دسته بندی:
راهنمای خریدروشنایی و نورپردازی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

محصولات لایت فیلد:

expand_less