اصول نورپردازی ویترین مغازه + معرفی بهترین محصول

اصول نورپردازی ویترین مغازه

نورپردازی ویترین مغازه از آنجایی که اثر بسیار زیادی در جذب مشتریان خواهد داشت پس با قسمت‌های دیگر آن از زمین تا آسمان متفاوت است. از این رو نورپردازی آن باید به صورت اصولی و با بهترین تجهیزات انجام شود. به عنوان مثال نورپردازی یک طلافروشی در جذابیت اقلام آن اثرگذاری فوق‌العاده‌ای دارد.

انواع مختلفی از چراغ‌ها امروزه در بازار موجود است که برای روشنایی ویترین یک مغازه کاربرد دارند. از چراغ‌های خطی و ریلی گرفته تا انواع وال واشر، هر یک گزینه خوبی برای نورپردازی ویترین فروشگاه محسوب می‌شود. البته برای انتخاب محصول ممتاز باید فاکتورهای بسیاری را در نظر بگیرید. در ادامه، تمام اصول و حتی محصولات مرتبط با چنین نورپردازی را بررسی خواهیم کرد.

اصول نورپردازی ویترین مغازه

نورپردازی حرفه‌ای است که نیاز به دانش و تخصص بالایی دارد. به خصوص برای نورپردازی در ویترین مغازه، طراح باید اصول بسیاری را در نظر بگیرد. هر یک از نکاتی که مرتبط با این حوزه است، به منظور یک طراحی حرفه‌ای کمک‌کننده خواهد بود. فردی که هیچ یک از آن‌ها را رعایت نکند، در نهایت نورپردازی ویترین باب میلش نخواهد بود.

نورپردازی ویترین مغاره

نورپردازی ویترین فروشگاه با توجه به ابعاد آن

ابعاد ویترین هر فروشگاهی با دیگری متفاوت است. به همین علت پیش از نورپردازی آن، باید این موضوع را مدنظر قرار داد. تصور نکنید با اضافه‌کردن تعداد لامپ می‌توان نور مدنظر ویترین‌های بزرگ‌تر را فراهم کرد. این موضوع مسلما در زیبایی آن اثرگذار خواهد بود. در حقیقت شما باید پیش از انتخاب تجهیزات نورپردازی، ابعاد ویترین را اندازه بگیرید. همچنین این نکته در محل نصب هر یک از چراغ‌ها اثرگذار است.

تامین مقدار روشنایی استاندارد در نورپردازی ویترین مغازه

علی‌رغم اینکه بیشتر در نورپردازی ویترین بحث جلوه بصری مهم است، اما باید به مقدار روشنایی مورد نیاز آن نیز توجه شود. برای اینکه متوجه شوید چه مقدار روشنایی باید برای ویترین فروشگاه خود فراهم کنید، باید موارد بسیاری را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ابعاد یکی از این عوامل است. با این حال آشنایی با اصطلاحات و مفاهیم روشنایی برای چنین کاری از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

همچنین دقت کنید که شدت روشنایی استاندارد در محیط‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال ممکن است شدت روشنایی برای نورپردازی خود فروشگاه با ویترین آن تفاوت داشته باشد. به همین سبب بهتر است با استاندارد شدت روشنایی در چنین محیط‌هایی آشنا باشید.

توجه به تفاوت ویترین داخلی و خارجی

در ‌فروشگاه‌های مختلف معمول 2 نوع ویترین تعبیه می‌شود. برای نورپردازی ویترین مغازه باید توجه کنید که این 2 تفاوت‌های با یکدیگر دارد. در ویترین داخلی شما باید بیشتر روی محصولات خود تمرکز کنید تا برجسته‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد. اما ویترین بیرونی اثر بسیاری در جذب مشتری شما دارد.توجه به تفاوت ویترین داخلی و خارجی

در حقیقت در بازار رقابتی کنونی باید در نورپردازی ویترین بیرونی طوری عمل کنید که مشتری به سمت فروشگاه شما بیاید. نورپردازی ویترین داخلی بیشتر در ترغیب مشتری برای خرید محصولات اثرگذار خواهد بود.

تنظیم زاویه تابش نور مناسب

هر ویترین معمولا ارتفاع و عمق خاص خود را دارد. زمانی که اقلام مختلف را در ویترین قرار می‌دهید، برای نورپردازی بهتر و به منظور برجسته‌سازی هر کالا، باید زاویه نوردهی مناسب باشد. اگر زاویه منبع روشنایی تنظیم نباشد، هرچند از بهترین محصولات کمک بگیرید اما به نتیجه مدنظر خود دست نخواهید یافت.

به طور معمول در ویترین‌هایی که عمق زیاد و ارتفاع کم‌تری دارد، زاویه نور را افزایش می‌دهند و حالت افقی نزدیک می‌شود. این موضوع برای ویترین‌هایی با ارتفاع زیاد برعکس خواهد بود. در حقیقت برای چنین مواقعی باید نور با زاویه‌ تندتری به محصول مورد نظر شما ساطع شود.

انتخاب بهترین مدل نورپردازی ویترین مغازه

مدل‌های مختلفی برای نورپردازی ویترین فروشگاه‌ها وجود دارد که هر یک جلوه خاصی برای آن فراهم می‌کند. به طور معمول برای اجرای مدل‌های خاص به تجهیزات مخصوصی نیاز است. به همین علت باید مدل و نوع منبع روشنایی خود را با توجه به این موضوع انتخاب کنید.

برخی اوقات از چندین مدل نورپردازی در ویترین مغازه استفاده می‌شود. به عنوان مثال نور مخفی در کنار خیلی از مدل‌ها می‌تواند به کار رود. انتخاب مدل باید با توجه به نوع کالا و روحیه مشتریان هدف شما صورت بگیرد.

اهمیت نورپردازی ویترین مغازه

اهمیت نورپردازی ویترین مغازه

نورپردازی به طور کلی در هر فضا از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع به خصوص در کسب‌وکارها و فروشگاه‌های مختلف بیشتر به چشم خواهد آمد. در این قسمت از مقاله به طور مفصل مزایا و اهمیت استفاده از نورپردازی اصولی را بررسی خواهیم کرد:

  • با کمک یک نورپردازی اصولی و مناسب می‌توانید دکوارسیون‌ خود را شیک‌تر و بهتر جلوه دهید.
  • زمانی که بخواهید مشتری جذب کالاها یا بخش‌های خاصی شود، می‌توان از نورپردازی کمک گرفت.
  • به طور معمول نورپردازی اصول و حرفه‌ای در القای حس مثبت در مشتری نسبت به خرید یک کالا اثرگذار است. این موضوع حتی در وفاداری او به فروشگاه شما موثر خواهد بود.
  • در صورتی که یک نورپردازی حرفه‌ای و فوق‌العاده را طراحی کنید، مسلما در بازار رقابتی کنونی جایگاه ویژه‌ای پیدا خواهید کرد.
  • زمانی که نور ویترین مغازه مناسب باشد، مشتری حین خرید بهتر می‌تواند به مقایسه اقلام مختلف بپردازد. همین موضوع در تجربه خرید او اثر مثبت به همراه دارد.

انواع چراغ برای نورپردازی ویترین مغازه

امروزه صرف اینکه از یک نوع لامپ برای نورپردازی ویترین استفاده کنید، نمی‌تواند جلوه دلخواه شما را ایجاد نماید. از این رو پیشنهاد می‌شود با توجه به مدل نورپردازی ویترین فروشگاه خود، نوع چراغ را نیز تعیین کنید. از محصولات زیر می‌توانید برای چنین پروژه‌هایی استفاده نمایید.

استفاده از انواع چراغ خطی توکار، روکار و آویز

استفاده از انواع چراغ خطی توکار، روکار و آویز

چراغ‌های خطی به دلیل ویژگی‌های فوق‌العاده که دارد در طراحی‌های مختلف کاربرد گسترده پیدا کرده‌ است. این محصول به صورت توکار، روکار و حتی آویز در بازاز موجود است. با کمک انواع آویز حتی می‌توان مدل‎‌های بسیار جذابی در نورپردازی ارائه کرد که در نظر مخاطب اثرگذار است.

این محصولات با توجه به تکنولوژی ال ای دی به کاررفته در آن، از کیفیت بسیار خوبی در نورپردازی برخوردار است. همچنین مصرف انرژی پایین آن می‌تواند در کاهش هزینه‌های جانبی فروشگاه موثر باشد.

نورپردازی ویترین مغازه با چراغ‌‌ های مگنتی

در نورپردازی‌های شیک و جذاب امکان استفاده از انواع چراغ‌های مگنتی وجود دارد. برای نصب چنین محصولاتی از ریل‌های آهنربایی استفاده می‌شود که امکانات بسیار خوبی در اختیار شما قرار خواهد داد. به عنوان مثال به راحتی می‌توانید زاویه تابش نور را در هر زمان تغییر دهید.

نورپردازی ویترین مغازه با چراغ‌‌ های مگنتی

با کمک چنین چراغ‌هایی، امکان اجرای طرح‌های نورپردازی متنوعی وجود دارد. این به سلیقه شما بستگی دارد که چه مدل طراحی را اجرا کنید. توجه نمایید که معمولا چراغ‌های مگنتی در کنار کیفیت بالا، مصرف انرژی بهینه‌ای دارد.

پروژکتور COB برای نورپردازی در ویترین مغازه

از دیگر محصولات بسیار پرکاربرد در نورپردازی ویترین مغازه، می‌توان به پروژکتورهای COB اشاره کرد. این محصولات به طور معمول نور را با کیفیت بسیار بالا و یکنواخت به محصولات منتشر می‎‌کند. حتی امکان نورپردازی با زاویه 180 درجه‌ای با کمک این پروژکتورها فراهم است.

از این رو امکان اجرای ایده‌های فوق‌العاده‌ای با کمک چنین محصولاتی وجود دارد. نکته بسیار مهم آن است که پروژکتورهای COB از نوعی تکنولوژی استفاده می‌کند که هیچ حرارتی به همراه ندارد.

معرفی بهترین لامپ برای ویترین مغازه

به جهت اینکه برای نورپردازی ویترین مغازه بهترین گزینه را انتخاب کنید، باید ویژگی‌های مختلفی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال لامپ مدنظر شما باید در کنار کیفیت، نور را به صورت ملایم و یک‌دست منتشر کند. همچنین باید مصرف انرژی هر یک را در نظر بگیرید. مسلما گزینه‌هایی که مصرف بالایی دارد نمی‌تواند برای طراحی شما گزینه مناسبی باشد.

از بین محصولات مختلف، چراغ‌های اسپات مگنتی یکی گزینه‌های عالی در طراحی نورپردازی ویترین محسوب می‌شود. این محصولات به خوبی می‌تواند بخش یا کالای مدنظر شما را برجسته‌ کند. همچنین چراغ‌های خطی با توجه به امکان نصب به صورت توکار، روکار و آویز، یکی دیگر گزینه‌هایی است که می‌توانید در نظر بگیرید.

دسته بندی:
راهنمای خریدروشنایی و نورپردازیمعرفی محصول

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

محصولات لایت فیلد:

expand_less