معرفی انواع ریل های مگنتی لایت فیلد + نکات نصب و [فیلم آموزشی]

ریل چراغ مگنتی لایت فیلد

به کارگیری سیستم مولتی ترک و یا فناوری مگنت که از نوآوری‌های صنعت نور و روشنایی است، اخیرا در بین طراحان نورپردازی بسیار محبوب شده است. چراغ‌های مگنتی با طراحی خاص و متفاوت خود توانسته اند جایگاه ویژه‌ای بین افراد به دست آورند، اما اصلی‌ترین مورد برای اجرای نورپردازی‌های جذاب به وسیله چراغ مگنتی، ریل مگنتی است.

لایت فیلد بزرگ‌ترین عرضه کننده چراغ مگنتی در ایران، از پیشروان این صنعت می‌باشد و محصولات متنوعی اعم از انواع چراغ‌های مگنتی و ریل‌های مغناطیسی را با 5 سال گارانتی ارائه می‌دهد. در این مقاله قصد داریم که برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با ریل‌های مگنتی لایت فیلد، به معرفی و ویدیوی نصب آن‌ها بپردازیم پس با ما همراه باشید.

ویژگی‌ ریل مگنتی مناسب

برای داشتن یک نورپردازی زیبا و اصولی به وسیله چراغ‌های مگنتی، نیاز است که به برخی موارد توجه ویژه داشته باشید. برای مثال انتخاب ریل مگنتی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به عنوان نگهدارنده و پوششی برای چراغ مگنتی عمل می‌کند. استحکام، رسانایی، ضخامت بدنه ریل، قابلیت اتصال به ریل‌های دیگر، داشتن درپوش، ضمانت پس از فروش و… از مشخصات یک ریل مگنتی مناسب می‌باشد؛

استحکام

با توجه به اینکه چراغ‌های ریلی دارای وزن گوناگون از 500 گرم تا 1500 گرم هستند، پس دقت کنید که ریل آهنربایی بتواند وزن کافی را تحمل کند، در طول زمان استحکام خود را از دست نداده و یا اصطلاحا شکم ندهد. کیفیت مواد سازنده و متد ساخت در استحکام ریل مگنتی تاثیر زیادی دارند.

قابلیت اتصال به ریل‌های دیگر

ریل های مگنتی قابل اتصال لایت فیلد

برای متصل کردن ماژول‌ها و چراغ‌های مگنتی به یکدیگر باید از ریل مگنتی قابل اتصال استفاده کرد. در حقیقت، رابط ریل مگنتی این وظیفه را خوبی انجام می‌دهد. این وسیله جانبی دارای 2 نوع رابط الکتریکال و رابط ساده می‌باشد که به راحتی باعث برقراری جریان بین ریل‌های دیگر و ریل به سقف و دیوار می‌شود.

رسانایی

در اجزای ریل‌ های مگنتی، به جای سیم کشی از رسانای مسی استفاده شده است تا وظیفه برق رسانی و روشنایی چراغ‌ها با ایمنی بالا انجام شود. بنابراین کیفیت و خلوص بالای سیم‌های مسی به کار رفته اهمیت زیادی دارد تا جریان برق به خوبی منتقل شود. ممکن است به دلیل عدم کیفیت سیم‌های مسی، توان زیادی اتلاف شده و همین امر باعث تولید حرارت بیش از حد شود که علاوه بر امکان تأثیر در نور خروجی چراغ‌ها، می‌تواند باعث ایجاد حریق نیز گردد.

ضمانت پس از فروش

محصولاتی که از ضمانت پس از فروش برخوردار هستند، اصالت محصول و کیفیت بالای آن را به مشتری ثابت می‌کنند. شرکت لایت فیلد با 5 سال گارانتی و خدمات پس از فروش، کیفیت انواع ریل های مگنتی و دیگر تولیدات خود را تضمین کرده و به شما از این بابت اطمینان خاطر می‌دهد.

انواع ریل مگنتی لایت فیلد

انواع ریل مگنتی منحصر به فرد در لایت فیلد

 

چراغ‌ و ریل های مگنتی برند لایت فیلد با طراحی‌های متنوع، گزینه‌ای ایده‌آل برای نورپردازی فضاهای مختلف به شمار می‌آید. این محصولات علاوه بر داشتن کیفیت بالا و کارایی مناسب، با ویژگی‌ هایی مانند قابلیت تنظیم و جابجایی، نصب آسان، قابلیت اتصال به ریل‌های دیگر، مقاوم بودن و… به مشتریان این امکان را می‌دهد تا به راحتی نورپردازی محیط خود را پیاده سازی کنند. لایت فیلد با ارائه 3 مدل ریل مگنتی، برای مشتریان خود تجربه‌ای بی‌نظیر از نورپردازی مدرن و هوشمند از طریق سیستم مولتی ترک را رقم می‌زند.

ریل مگنتی روکار، با قابلیت نصب آویز

ریل مگنتی مدل روکار، همانطور که از نام آن پیداست برای نصب روکار روی سقف و دیوار استفاده می‌شود بنابراین بدنه ریل در نورپردازی کاملا مشخص و قابل دید است. این محصول برای اجرای نورپردازی مگنتی در سقف‌های کناف و کاذب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و به سادگی نصب می‌شود. ریل مگنتی روکار در انواع دکوراسیون‌های داخلی مثل خانه، ادارات، فروشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و … کاربرد دارد تا جلوه‌ای زیبا به محیط شما اضافه کند. با استفاده از کیت آویز، می‌توان ریل را به مدل آویز تبدیل کرد.

با توجه به مگنتی که در داخل چراغ مگنتی و ریل وجود دارد، اتصال چراغ به ریل به صورت آهنربایی است که اتصال و جابجایی چراغ‌های مگنتی را در داخل ریل آسان کرده است. ریل مگنتی روکار در 2 نوع 1 متری و 2 متری برای شما تولید و عرضه می‌شود که بسته به سلیقه و نیازتان مدل مناسب را انتخاب کنید.

ریل مگنتی توکار بدون لبه

مدل دیگری از ریل‌های لایت فیلد، ریل توکار بدون لبه است. این ریل که از پرفروش‌ترین محصولات لایت فیلد در بازار محسوب می‌شود، برای نصب در سقفو دیوار کناف کاربرد دارد. شما می‌توانید به راحتی این ریل را نصب کرده و چراغ مگنتی‌های خود را درون آن جای گذاری کنید. بدنه مقاوم از جنس آلومینیوم مرغوب و اتصال به برق خانگی از ویژگی‌های ممتاز این ریل است.

ریل مگنتی توکار بدون لبه لایت فیلد

تصویر اولیه محصول، به شما این ویژگی را القا می‌کند که ریل دارای لبه است ولی نکته اینجاست که پس از نصب لبه‌های کناری در کناف پنهان می‌شوند.

ریل مگنتی توکار لبه دار، محصول اختصاصی لایت فیلد

این محصول، تولید اختصاصی لایت فیلد است و نمونه آن در بازار وجود ندارد. ریل‌های توکار لبه دار به آسانی بر روی دیوار و سقف‌هایی از جنس کناف و کاذب نصب می‌شود. ویژگی منحصر به فرد این ریل، قابلیت تعبیه آن پس از نصب کناف می‌باشد. به این شکل که می‌توانید بعد از تکمیل شدن نصب کناف در آن برش ایجاد کرده و ریل لبه دار را نصب کنید. این محصول از جنس آلومینیوم با روکش الکترواستاتیک مشکی ساخته می‌شود.

شما با خرید هر مدل از ریل های مگنتی لایت فیلد، پی سی کاور و درپوش مخصوص آن را نیز به صورت رایگان روی سفارش خود تحویل می‌گیرید.

طریقه نصب ریل مگنتی

انواع ریل مگنتی لایت فیلد

چراغ‌های ریلی به دلیل طراحی با ولتاژ 48 ولت و عدم سیم کشی، در شرایط اتصال مطمئن برق بی‌خطر کار کرده و نصب و جداسازی آن راحت و ایمن است. منظور از نصب آسان چراغ ریلی این است که شما نیاز به تکنسین برق ندارید و لازم نیست که بخشی از دیوار یا سقف را تخریب کنید. اگر سقف به صورت کناف اجرا شده باشد، به راحتی می‌توانید به اندازه ریل توکار، سقف را برش زده و برای نصب روکار هم از پیچ و مهره استفاده کنید.

در ابتدای کار، شما برای نصب چراغ ریلی نیاز به خرید منبع تغذیه مگنتی مناسب، پیچ، ریل مناسب کانکتور و چراغ مگنتی دارید. در ادامه به بررسی نحوه نصب هر کدام از ریل‌ها می‌پردازیم.

نحوه نصب آسان ریل مگنتی روکار

این مدل از ریل‌ مگنتی بسیار آسان و بدون نیاز به ایجاد حفره و آسیب به سطوح نصب می‌شود. حتی در صورتی که بتوانید با ابزار دریل بر روی دیوار یا سقف کار کنید به راحتی می‌توانید بدون نیاز به نصاب، خودتان ریل روکار را نصب کنید. این ریل‌های روکار به راحتی با استفاده از یک پیچ نگهدارنده نصب شده و نیازی به کندن دیوار یا سقف نیست و تنها با پیچ و مهره ریل‌ها به سقف یا دیوار متصل می‌شود.

یک راه دقیق‌تر هم برای نصب ریل مگنتی روکار وجود دارد. با استفاده از رابط اتصال ریل و اتصال آن به سقف و ریل می‌توان ریل مگنتی را محکم‌تر نصب کرد.

طریقه نصب ریل آهنربایی توکار بدون لبه

برای نصب این مدل ابتدا لازم است که پیش از نصب کناف در سقف و دیوار، محل تعبیه ریل را مشخص کنید و آن را برش بزنید. بعد از قرارگیری ریل در سقف، اکنون می‌توانید نصب کناف را انجام دهید. سپس ریل را از روی کناف پیچ کنید که پیچ روی لبه‌ها فرو رفته و ریل کاملا فیکس شود. اکنون، منبع تغذیه را تنها با یک فشار داخل ریل قرار دهید و با یک خروجی به برق متصل کنید؛ این منبع تغذیه به خوبی ولتاژ مورد نیاز چراغ مگنتی را تهیه می‌کند. حال می‌توانید چراغ‌های ریلی را داخل ریل قرار دهید.

اگر ریل شما ادامه دارد و قصد تغییر جهت مسیر ریل و یا تغییر حالت از افقی به عمودی را دارید، باید از کانکتور جهت تغییر مسیر و اتصال میانی برای انتقال برق استفاده کنید. توجه کنید که امکان نصب ریل بعد از کامل شدن اجرای کناف وجود ندارد. 

آموزش نصب ریل چراغ مگنتی توکار لبه دار

ریل مگنتی توکار لبه دار محصول انحصاری لایت فیلد

اگر پس از نصب کناف تصمیم گرفتید که از ریل مگنتی استفاده کنید، چاره کار شما پیش لایت فیلد است! و به وسیله ریل مگنتی توکار لبه دار این مشکل حل شده است. شما می‌توانید از فنر ریل استفاده کنید که در پشت ریل قرار می‌گیرد و ریل را در سقف نگه می‌دارد.

اگر در شرایطی بودید که استفاده از فنر ریل کافی نبود، می‌توانید از قطعه‌ اختصاصی لایت فیلد به نام صفحه پلیت استفاده کنید و آن را از روی کناف پیچ کرده تا نصب ریل به محکم‌ترین حالت خود برسد.

ویدیوی نصب ریل های مگنتی لایت فیلد

در این ویدیو طریقه نصب به همراه مدل‌های نورپردازی که می‌توانید در دکوراسیون داخلی خود اجرا کنید برای شما قرار داده ایم:

نکات خرید ریل آهنربایی

برای انتخاب ریل مناسب با محیط مدنظرتان خوب است به برخی نکات توجه کنید:

  • متناسب با نوع نورپردازی و محل استفاده اقدام به خرید ریل مناسب نمائید.
  • از شرکت‌ها و برندهای معتبر خریداری کنید.
  • به ابعاد فضایی که قرار است ریل را برای آن نصب کنید توجه کنید.
  • به نحوه نصب ریل‌ها توجه کنید و سپس ریل مناسب خود را انتخاب کنید.
دسته بندی:
راهنمای خریدراهنمای نصبمعرفی محصول

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

محصولات لایت فیلد:

expand_less