نحوه نصب چراغ ریلی مگنتی + فیلم نصب ریل آویز

نحوه نصب چراغ ریلی مگنتی

اگر به دنبال نورپردازی مدرن محیط زندگی یا محل کار خود هستید، قطعا استفاده از چراغ ریلی مگنتی می‌تواند زیبایی چشم‌نوازی به دکوراسیون داخلی شما بدهد. چراغ های مگنتی با سه روش توکار، روکار و آویز به راحتی روی ریل متصل می‌شوند. در این مقاله آموزشی که یکی از سرفصل‌های آموزشی مهم لایت فیلد است، با نحوه نصب چراغ های ریلی مگنتی و کاربرد های آن آشنا می‌شویم.

معرفی چراغ ریلی مگنتی

چراغ ریلی مگنتی با استفاده از تکنولوژی سیستم مولتی ترک طراحی شده است و نحوه استفاده و نصب این لامپ به این صورت است که به کمک آهنربای استفاده شده در چراغ، بین ریل و چراغ خاصیت مغناطیسی ایجاد می‌کند و به آسانی یکدیگر را جذب می‌کنند. چراغ‌های ریلی به دلیل طراحی ولتاژ 48 ولت در شرایط اتصال مطمئن برق بیخطر کار می‌کنند و نصب و جداسازی آن راحت و ایمن است. چراغ های ریلی انواع مختلفی مانند: چراغ اسپات، چراغ آویز و چراغ نقطه ای و خطی و … دارد. چراغ ریلی با عناوین مختلفی مثل چراغ آهنربایی، چراغ مگنتی، چراغ ریلی، چراغ مغناطیسی شناخته می‌شود. و دارای دو نور 3000k آفتابی و 4000k نچرال است.

چراغ ریلی مگنتی

اجزا تشکیل دهنده چراغ ریلی

چراغ ریلی از اجزای مختلفی نظیر منبع تغذیه، کانکتور، ریل‌های مگنتی و چراغ LED تشکیل شده است. درجه حفاظت این نوع چراغ‌ها IP20 است به همین دلیل در نورپردازی داخلی استفاده می‌شود. جنس بدنه چراغ ریلی از آلومینیوم است. منبع تغذیه داخل ریل با اتصال به برق، ولتاژ 220 AC را به 48 DC ولت تبدیل می‌کند و جریان برق را به تمام ریل می‌رساند. به همین دلیل، خطری برای انسان ندارد.

چراغ مگنتی های لایت فیلد

کاربرد ها و مزایای چراغ ریلی مگنتی

استفاده از چراغ های ریلی به فضای دکوراسیون شما زیبایی دوچندانی می‌دهد، این نوع چراغ ها معمولا توان مصرفی (وات) پایین و میزان روشنایی (لومن) بالایی دارد. با قرار گرفتن بر روی ریل، چشم انداز بی‌نظیری به محیط داخلی ساختمان شما می‌دهد. چراغ های ریلی را به راحتی می‌توانید داخل ریل حرکت دهید و به اندازه فضا و ولتاژ منبع تغذیه به تعداد چراغ ها اضافه کنید. بسیاری از این چراغ ها قابلیت چرخش دارند که به راحتی می‌توانید نور چراغ را بر روی مکان مدنظرتون تنطیم کنید. چراغ های ریلی در مکان هایی مانند گالری، کافه، رستوران، موزه ها و مکان های تجاری بیشتر استفاده می‌شود.

مدل های نصب چراغ مگنتی ریلی

منظور از نصب آسان چراغ ریلی این است که شما نیاز به تکنسین برق ندارید و قرار نیست بخشی از دیوار یا سقف را خراب کنید. اگر سقف به صورت کناف اجرا شده باشد، به راحتی می‌توانید به اندازه ریل، سقف را برش بزنید و ریل توکار را داخل سقف قرار دهید. برای نصب چراغ ریلی نیاز به خرید منبع تغذیه مگنتی مناسب، پیچ، ریل مناسب کانکتور و چراغ مگنتی دارید.

نصب انواع ریل مگنتی

نحوه نصب چراغ ریلی مگنتی توکار

برای نصب چراغ ریلی توکار باید اول از همه به اندازه ریلی که تهیه کردید سقف را برش بزنید، ریل را داخل آن قرار دهید طوری که ریل با سقف هم سطح شود. سپس منبع تغذیه را تنها با یک فشار داخل ریل قرار دهید و با یک خروجی به برق متصل کنید؛ این منبع تغذیه به خوبی ولتاژ مورد نیاز چراغ مگنتی را تهیه می‌کند. حال می‌توانید چراغ های ریلی را داخل ریل قرار دهید. اگر ریل شما ادامه دارد و قصد تغییر جهت مسیر ریل و یا تغییر حالت از افقی به عمودی را دارید، باید از کانکتور جهت تغییر مسیر و اتصال میانی برای انتقال برق استفاده کنید.

نحوه نصب چراغ ریلی مگنتی روکار

اگر بتوانید با ابزار دریل بر روی دیوار یا سقف کار کنید به راحتی می‌توانید بدون نیاز به نصاب ریل روکار را نصب کنید. این ریل‌های روکار به راحتی با استفاده از یک پیچ نگهدارنده نصب شده و نیازی به کندن دیوار یا سقف نیست و تنها با پیچ و مهره ریل‌ها به سقف یا دیوار متصل می‌شود.

نحوه نصب چراغ ریلی مگنتی آویز

چراغ ریلی روکار به صورت آویز نیز نصب می‌شود، برای نصب آن باید ریل های روکار تهیه کنید و با استفاده از تجهیزات و لوازم جانبی مگنتی متناسب با چراغ آویز مگنتی تهیه شده آنرا به سقف نصب کنید. نصب ریل های روکار به روش آویز تنها بر روی ساختمان ها و سقف هایی که به صورت استاندارد ساخته شده اند امکان پذیر است، به طور مثال نصب چراغ آویز برای سقف های کوتاه اصلا پیشنهاد نمی‌شود. در ویدئو زیر طریقه نصب چراغ مگنتی به صورت آویز با تجهیزات بکسل را مشاهده کنید.

قابلیت هوشمند سازی چراغ ریلی مگنتی

پروتکل دالی (DALI) مخفف Digital Addressable Lighting Interface یک پروتکل دوطرفه که برای کنترل اجزای سیستم های روشنایی استفاده می‌شود. این پروتکل اولین بار با استاندارد بین المللی IEC60929 در اواخر سال 1990 ایجاد شده است. پروتکل دالی یکی از قابلیت‌های قابل اجرا بر روی چراغ‌های ریلی است که با نصب آن می‌توانید به صورت هوشمند، از راه دور چراغ ها را کنترل نمایید. قابلیت دالی به شما این اجازه را می‌دهد که بتوانید شدت نور چراغ (کم و زیاد شدن) را از راه دور کنترل کنید.

چراغ ریلی آویز

انتخاب صحیح منبع تغذیه برای چراغ ریلی

قبل از نصب چراغ ها و ریل های مگنتی، حتما برآورد کنید که چه میزان توان مصرفی بر روی ریل قرار می‌گیرد که بر اساس آن بتوانید منبع تغذیه مناسب چراغ ها را تهیه کنید. حتما دقت کنید اندازه منبع تغذیه بر اساس اندازه ریل باشد. در واقع قبل از تهیه محصولات مگنتی، حتما راهنمای خرید چراغ مگنتی را مطالعه کنید.

نگهداری و تعمیر آسان از چراغ ریلی مگنتی

یکی از ویژگی های خوب این نوع چراغ تعمیر و نگهداری آن است که به آسانی انجام می‌شود و اگر مشکلی پیش بیاید که چراغ نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد به راحتی می‌توانید آن را از داخل ریل بیرون بکشید و برای تعمیر یا تعویض کردن آن اقدام نمایید. پیشنهاد لایت فیلد این است که چراغ ریلی خود را از برندی تهیه کنید که تمام قطعات و لوازم جانبی های چراغ مگنتی را موجود دارد. چون ممکن است قطعه‌ای که تهیه می‌کنید ابعاد مختلفی داشته باشد و لوازم جانبی آن با ابعاد متناسب، به سختی پیدا شود. عمر چراغ های ریلی لایت فیلد 50000 ساعت است و دارای 60 ماه گارانتی می‌باشد.

دسته بندی:
راهنمای نصبروشنایی و نورپردازی
برچسب‌ها: فیلم آموزش نصب چراغ مگنتی, نحوه نصب چراغ ریلی, نحوه نصب چراغ مگنتی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

محصولات لایت فیلد:

expand_less