انواع چراغ خطی + جدیدترین مدل چراغ خطی

چراغ خطی در دکوراسیون

اگر در گذشته از لامپ‌های مهتابی استفاده کرده باشید، به خاطر دارید که نور خطی و یکنواخت این چراغ به خوبی باعث روشنایی محیط ما می‌شد. اما مصرف برق زیاد و طول عمر نسبتا کم این مدل از چراغ‌ها سبب شد تا نسل جدید چراغ‌های خطی (linear lighting) با تکنولوژی‌های روز دنیا، تولید و به بازار عرضه شود. امروزه طراحان از چراغ‌های لاینر برای نورپردازی شیک و مدرن فضاهای مختلف استفاده می‌کنند و با ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول دیزاین‌های متفاوتی را برای مشتریان خود رقم می‌زنند. با ما همراه باشید تا در این مقاله از مجله تخصصی لایت فیلد به معرفی بیشتر چراغ خطی بپردازیم و انواع مختلف این محصول را بررسی کنیم.

چراغ خطی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چراغ خطی نسل جدید و مدرن سیستم‌های روشنایی داخلی است که با ویژگی‌های خاص خود به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های طراحان نورپردازی تبدیل شده است. از آنجایی که لاین نوری نسبت به مدل‌های قدیمی‌‌تر این سبک نور باریک‌تری را منتشر می‌کند، پس برای اجرای جلوه‌های نوری مدرن گزینه مناسبی است. همچنین به دلیل ظاهر ساده و مینیمالی که دارد به راحتی با دکوراسیون و فضا تطبیق پیدا کرده و به اشکال گوناگون و با انواع چیدمان و مبلمان در فضا هماهنگ می‌شود.

استفاده از چراغ خطی در فضاهای اداری، تجاری، خانگی و… بسیار متداول است. بنابراین برای انتخاب نوع چراغ ابتدا باید کاربری فضا را در نظر گرفت و سپس چراغ مناسب را انتخاب کرد.

چراغ خطی

تکنولو‌ژی‌ به کار رفته در این مدل شامل تعداد زیادی لامپ ال ای دی است که به صورت آرایه‌ای از ال ای دی‌ها چیده شده‌اند. لامپ‌های ال ای دی توسط دیفیوزر پوشیده شده اند و همین سبب پخش نور یکدست و بدون نقاط تاریک می‌گردد.

مزایای نورپردازی با چراغ خطی یا لاینی

در قسمت قبل با برخی از مزایای استفاده از لاین نوری آشنا شدیم. از دیگر ویژگی‌ های چراغ خطی این است که به دلیل تنوع در نحوه اجرا قابل نصب در انواع بخش‌ها مانند دیوار، سقف کاذب و معمولی و … است. شما می‌توانید لاینر را در مدل‌های مختلف مانند L شکل در گوشه و کنار فضاها و یا به صورت خطوط شکسته و اشکال مختلف اجرا کنید.

کاربرد چراغ مگنتی در گوشه و کناره های فضا

این چراغ با مصرف برق کمتر، بازده نور بالاتر و شار نوری بیشتر می‌تواند روح و زیبایی را در دکوراسیون داخلی شما به ارمغان آورد. در بیشتر فضاها استفاده از چراغ های خطی باعث می‌شود تا محیط بزرگ‌تر دیده شود و از لحاظ بصری فضای دلبازی ایجاد می‌شود.

انواع چراغ خطی

انواع مختلفی از چراغ‌ خطی در بازار موجود هستند که به منظور سهولت آشنایی شما با آن‌ها دسته بندی‌های زیر را بررسی می‌کنیم:

مدل‌های چراغ خطی بر اساس شکل ظاهری

مدل‌های متنوع چراغ خطی مثل براکت ال ای دی، چراغ مگنتی خطی و… با برندهای داخلی و خارجی در بازار موجود است.

براکت ال ای دی

از پرکاربردترین چراغ لاینی‌ها می‌توان به براکت ال ای دی اشاره کرد که به راحتی به سقف و دیوار وصل می‌شود. به دلیل اینکه فاصله‌ای بین نگهدارنده و سطح براکت وجود ندارد، این محصول بهترین انتخاب برای محیط‌هایی با سقف کوتاه است. براکت ال ای دی در واقع جایگزین مهتابی‌های قدیمی با لامپ‌های فلورسنت است که چندین برابر صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی دارد. بدنه براکت ال ای دی معمولا ظریف و شکننده نیست و همین امر باعث بیشتر شدن طول عمر این محصول می‌شود.

چراغ مگنتی

نورپردازی خطی مگنتی تکنولوژی جدید در صنعت نورپردازی مدرن می‌باشد. این سبک نورپردازی با استفاده از انواع چراغ مگنتی در یک ریل آلومینیومی و با خاصیت نصب آهنربایی اجرا می‌شود. چراغ‌های مگنتی با به کارگیری سیستم مولتی ترک (مگنتی) باعث می‌شود تا نسبت به پنل‌های LED و چراغ‌های هالوژنی، به سادگی نصب می‌شود و به سرعت داغ نمی‌کند. همچنین جهت آشنایی با نحوه نصب این چراغ های می توانید آموزش نحوه نصب چراغ مگنتی را بررسی کنید.
چراغ مگنتی در خانه

لاین نوری به وسیله ریسه

ریسه از دیگر منابع نوری پرکاربرد در دکوراسیون داخلی و خارجی است. ظاهر کشیده و طویل این محصول باعث می‌شود تا بتوان از آن به عنوان لاینر نوری در قسمت‌های مختلف خانه مثل نمای ساختمان، سقف، زیر کابینت، راه پله و … استفاده کرد. انعطاف پذیری ریسه و امکان ایجاد اشکال مختلف با آن، همچنین تنوع رنگی بالا از دلایل محبوبیت ریسه‌ها است.

برای ایجاد چراغ خطی به وسیله انواع ریسه‌های نوری، می‌توانید خود ریسه را به صورت تکی نصب کنید و یا اینکه از پروفیل لاینر خطی به عنوان پوششی برای ریسه‌ها بهره بگیرید. با قرارگیری ریسه در پروفیل لاینر، تابش نور بیشتر و یکنواخت ریسه را دریافت می‌کنید و می‌توانید چراغ خطی با ابعاد بزرگ‌تر داشته باشید.

انواع چراغ خطی بر اساس طریقه نصب

بسته به اینکه شما از چه نوع لاین نوری استفاده می‌کنید، نصب آن به 3 صورت امکان پذیر است که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

چراغ خطی توکار

چراغ خطی توکار مناسب نصب در سقف و دیوار همچنین داخل کمد و کابینت‌ها است. برای نصب این مدل باید از قبل شیارهایی مناسب با ابعاد این چراغ‌ در محیط مدنظر ایجاد شود تا چراغ خطی کاملا درون آن قرار بگیرد. این چراغ‌ها به دلیل این که در زمان نصب بدنه آن‌ها پوشیده می‌شود، به چراغ‌های توکار شناخته می‌شود. همچنین اگر از چراغ خطی مگنتی استفاده می‌کنید، نیاز به ریل توکار دارید.

تفاوت چراغ خطی توکار و روکار

چراغ خطی روکار

در این روش نصب نیازی به ایجاد حفرات برای قرارگیری چراغ در سقف و دیوار نیست و بدنه چراغ خطی پس از قرارگیری چراغ در ریل و یا به وسیله پیچ و مهره بر روی سطوح نصب می‌شود. انواع مختلفی از نورپردازی‌های خطی را می‌توان به وسیله چراغ خطی روکار اجرا کرد. برای نصب روکار چراغ خطی مگنتی، ریل روکار لازم است.

چراغ خطی آویز

این مدل چراغ خطی همانطور که از نامش پیداست، به شکل آویز نصب می‌شود و مناسب برای نصب در بالای میز غذاخوری و یا مبلمان و اتاق نشیمن است. دقت کنید که مکان مورد نظر شما باید سقف بلندی داشته باشد تا بتوانید این چراغ خطی آویز را استفاده کنید. برای اجرای این مدل نیاز به آویز موردنظر دارید.

جدیدترین مدل چراغ خطی

چراغ مگنتی لایت فیلد

از جدیدترین تکنولوژی‌هایی که امروزه در ساخت چراغ خطی استفاده می‌شود، فناوری مگنت است. شرکت لایت فیلد از معتبرترین برندهای تولید چراغ خطی مگنتی (چراغ آهنربایی) با بدنه سبک و آلومینیومی می‌باشد. در داخل چراغ‌ها از چیپ باکیفیت و معتبر آلمانی OSRAM استفاده شده است. این محصول در 3 توان مصرفی 12 و 24 و 36 ولت و با 3600~1200 لومن طراحی می‌شود پس شما پرنورترین‌ چراغ خطی‌های بازار را خریداری می‌نمایید. لایت فیلد در جهت رضایت بیشتر مشتریان خود محصولات چراغ خطی را با ضمانت پس از فروش 60 ماهه ارائه می‌دهد.

شما از طریق این راهنمای خرید چراغ خطی با انواع لاین نوری آشنا شدید و اکنون می‌توانید انواع چراغ خطی مگنتی دیواری و سقفی به همراه لوازم جانبی مورد نیازشان مثل ریل، رابط ریل و … را برای ایجاد یک فضای مدرن تهیه نمایید.

دسته بندی:
راهنمای خریدمعرفی محصول

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

محصولات لایت فیلد:

expand_less