چراغ مگنتی چیست + انواع و 9 مزایای چراغ مگنتی

چراغ مگنتی چیست

اگر برای شما هم سوال شده است که چراغ مگنتی چیست؟ باید بگوییم که از جدیدترین و مدرن‌ترین چراغ‌هایی که می‌توان با آن نورپردازی خلاقانه‌ای برای دکوراسیون اجرا کرد. برای نورپردازی با این چراغ، نیاز به ریل مگنت مخصوص آن داریم که باعث می‌شود چراغ مگنتی به صورت آسان و بدون نیاز به ابزار خاصی نصب شود. انواع چراغ مگنتی با عناوین مختلفی از جمله: چراغ ترک لاین، چراغ مولتی ترک، چراغ آهنربایی، چراغ ریلی مگنتی، چراغ مگنتی روکار و چراغ مگنتی توکار به بازار معرفی می‌شود. در این مقاله که یکی از سرفصل‌های مهم لایت فیلد است به صورت مفصل درباره چراغ مگنت و انواع آن توضیحات جامعی داده‌ایم.

چراغ مگنتی چیست؟

اجزای اصلی سیستم مگنتی

چراغ مگنتی نوعی چراغ مدرن و کاربردی است که به کمک آهنربا (مگنت) به ریل آهنی مخصوص آن متصل می‌شود. این نوع چراغ‌ها با طراحی مدرن و مینیمال، به راحتی قابل نصب، جابجایی و تنظیم هستند. همچنین از تکنولوژی LED نیز بهره می‌برند که به دلیل طول عمر بالا و مصرف انرژی کمتر، از نظر اقتصادی هم به‌ صرفه می‌باشد.

انواع چراغ مگنتی

تولیدکنندگان چراغ مگنتی همواره به دنبال افزایش تنوع و جذابیت در محصولات خود هستند. اگر به دنبال نمایش جذاب و انعطاف پذیر یا برجسته کردن فضایی از دکوراسیون داخلی ساختمان خود هستید از مدل‌های مختلف چراغ‌های مگنتی برای اینکار استفاده کنید. در ادامه 4 مدل بسیار جذاب و پرکاربرد را به شما معرفی می‌کنیم:

چراغ مگنتی آویز

انواع چراغ ویز مگنتی لایت فیلد

چراغ آویز مدرن جایگزین مناسبی برای لوسترهای قدیمی است. که بدلیل داشتن قابلیت مولتی ترک، دست طراحان را برای ایجاد یک نورپردازی مدرن، باز گذاشته است. چراغ آویز مدرن (دکوراتیو) در دو مدل چراغ سیلیکونی و چراغ کروی توسط لایت فیلد ساخته و به بازار عرضه می‌شود. چراغ‌های مگنتی آویز، امکان نصب بر روی ریل توکار و روکار را دارد.

چراغ مگنتی اسپات لایت

چراغ اسپات لایت برای متمرکز کردن نور در یک مکان بسیار کاربردی و جذاب است. در صورتی که می‌خواهید نور را به صورت متمرکز بر روی یک تابلو، محصول و یا هر شی دیگری بتابانید چراغ مگنتی اسپات لایت بهترین انتخاب برای این سبک نورپردازی است. همچنین این چراغ به دلیل داشتن قابلیت چرخش 180 درجه، می‌تواند نور را به سمتی که می‌خواهید متمرکز کند. این چراغ‌ها به روش توکار، روکار و همچنین آویز (با ریل روکار) نصب می‌شوند.

چراغ مگنتی اسپات لایت لایت فیلد

چراغ خطی مگنتی

چراغ مگنتی خطی به صورت مستطیلی شکل طراحی شده و اکثر طراحان دکوراسیون از این چراغ برای ایجاد لاین نوری مگنتی استفاده می‌کنند. به کارگیری چراغ خطی مگنتی به صورت پیوسته یا کنارهم، جذابیت بسیار زیادی به دکوراسیون شما می‌دهد.

چراغ خطی و نقطه ای مگنتی لایت فیلد

چراغ مگنتی نقطه ای

چراغ مگنتی نقطه‎‌ای برای تامین نور اصلی فضا و قابل نصب بر روی ریل چراغ مگنتی می‌باشد. این چراغ با سه روش توکار، روکار و آویز (با ریل روکار) به راحتی نصب می‌شود. نور LED چراغ مگنتی نقطه‌ای برای چشم انسان ضرری ندارد و خیرگی به وجود نمی‌آورد.

اجزای اصلی چراغ مگنتی

چراغ یا سیستم مگنتی از اجزای مختلفی تشکیل شده که دو بخش اصلی آن لامپ مگنتی و ریل چراغ مگنتی است. وجود آهنربا در ریل و چراغ نصب آن را آسان کرده است به طوری که با نزدیک کردن چراغ به ریل متصل می‌شود و می‌توانید به سادگی آن را در طول مسیر ریل جا‌ به‌ جا کنید. این اتصال از جدا شدن لامپ های مگنتی از ریل جلوگیری می‌کند.

ریل چراغ مگنتی

ریل مگنت از آلومینیومی با آلیاژ مرغوب ساخته می‌شود و انواع مختلفی همچون ریل توکار لبه دار، ریل توکار بدون لبه، ریل روکار دارد، که به صورت توکار، روکار و آویز نصب می‌شوند. درون ریل‌های مگنتی از هادی مسی استفاده شده تا به خوبی به کل ریل برق رسانی انجام شود. شما به راحتی می‌توانید چراغ های مگنتی را بر روی ریل آزادانه حرکت دهید و مدل نورپردازی دکوراسیون خود را تغییر دهید.

منبع تغذیه

power supply یا منبع تغذیه نقش مهمی در تأمین برق مورد نیاز چراغ‌ها و عملکرد صحیح سیستم روشنایی مگنت ایفا می‌کند. ترانس در این سیستم به صورت مستقیم به ریل‌ها متصل می‌شود و برق را از طریق آن‌ها به چراغ‌های مگنتی منتقل می‌کند. این ریل‌ها معمولاً دارای یک یا چند مسیر جریان برق هستند که چراغ‌ می‌تواند از طریق اتصالات مگنتی به آن‌ها متصل شود و از آن‌ها تغذیه کنند.

لوازم جانبی

از دیگر ملزومات و اجزای چراغ مگنتی، می‌توان به لوازم جانبی آن اشاره کرد. برای نصب ریل‌های توکار لبه دار از فنر ریل توکار استفاده می‌شود. این فنر ها به شکل گیره هستند و عملکرد بسیار خوبی برای نصب ریل های توکار دارند و بدنه آن از جنس استیل مقاوم و ضد زنگ است. رابط ریل نیز از دیگر لوازم مورد نیاز چراغ مگنتی است که به منظور اتصال ریل‌ها به یکدیگر استفاده می‌شود.

کاربردهای چراغ مگنتی

چراغ‌های مگنتی، یک تکنولوژی به روز در حوزه روشنایی است. درجه حفاظتی چراغ مگنتی IP20 است به همین دلیل در نورپردازی داخلی ساختمان استفاده می‌شود. عمدتاً طراحان دکوراسیون داخلی پیشنهاد می‌کنند در طراحی نور فضاهایی مانند گالری‌ها، موزه‌ها، کافه و رستوران‌ها، مکان‌های تجاری، ساختمان‌های مدرن و منازل از سیستم مولتی ترک استفاده شود.

چراغ مگنتی لایت فیلد

چراغ مگنتی به دلیل قابلیت‌های خوبی که دارد یک راه حل آسان برای ایجاد نورپردازی مدرن و بی دردسر است. لایت فیلد تولید کننده چراغ مگنتی و لوازم مربوط به آن، همواره در این زمینه تلاش کرده است تا بهترین کیفیت را با 60 ماه گارانتی پس از فروش به مشتریان خود ارائه دهد.

9 مزایای چراغ مگنتی لایت فیلد

چراغ‌های مگنتی لایت فیلد علاوه بر جذابیت زیادی که به خانه یا محل کار شما می‌دهد، ویژگی‌های بسیار دیگری دارد که در ادامه با 9 ویژگی مهم آن آشنا می‌شوید.

ویژگی محصولات مگنتی لایت فیلد

  1. چیپست باکیفیت: در ساخت منابع نوری LED لایت فیلد از چیپست آلمانی اوسرام (OSRAM) که یکی از باکیفیت‌ترین چیپست‌های LED در دنیا است طراحی و ساخته شده است. زیرا کیفیت چیپ استفاده شده در چراغ مگنتی تاثیر زیادی بر روی دوام و طول عمر آن دارد.
  2. بدنه آلومینیومی: بدنه چراغ از فلز آلومینیوم با آلیاژ مرغوب ساخته شده است. به همین دلیل تا حد مناسبی در برابر ضربه و دِفرمه شدن مقاومت دارد.
  3. رنگ الکترواستاتیکی: رنگ الکترواستاتیک مشکی، ضد خط و خش است و در ماندگاری، نگهداری و زیبایی چراغ مگنتی تاثیر زیادی دارد.
  4. ایمنی زیاد: ترانس ولتاژ 220 AC را به 48 ولت DC تبدیل و به کل ریل برق رسانی می‌کند؛ چراغ مگنتی با ولتاژ 48 ولت طراحی و هماهنگ شده به همین دلیل حتی اگر ریل برق دار باشد، برای انسان بی‌خطر است.
  5. تنوع رنگ نور: رنگ نور این چراغ ها به صورت آفتابی 3000K کلوین و نچرال (استاندارد) 4000K کلوین ساخته و تولید می‌شود.
  6. گارانتی چراغ مگنتی: چراغ مگنتی لایت فیلد دارای 5 سال (60 ماه) گارانتی رسمی می‌باشد.
  7. صرفه جویی در مصرف انرژی: به دلیل توان مصرفی پایین و روشنایی بالایی که دارد، در مصرف برق نیز صرفه جویی می‌شود.
  8. شارنوری بالا: در هر وات، 100 لومن بهره نوری وجود دارد که نشان دهنده نوردهی بسیار بالای چراغ مگنتی است.
  9. جابجایی آسان: به دلیل امکان حرکت در ریل‌ها، می‌توان منابع نوری را به سادگی اضافه یا جایگزین کرد.

طریقه نصب چراغ مگنتی

چراغ مگنتی را می‌توان به سادگی و به سرعت نصب کرد، اما این به این معنی نیست که شما می‌توانید خودتان آنرا نصب کنید؛ و باید توسط متخصص اینکار انجام شود. ولی در صورتی که احساس می‌کنید کمی فنی هستید، یادگیری آن برای شما خالی از لطف نیست. چراغ های مگنتی با سه روش توکار، روکار و آویز به دیوار و سقف نصب می‌شوند. تجهیزات زیادی برای نصب نیاز نیست و تنها با یک پیچ نگهدارنده می‌توان ریل را بر روی دیوار یا سقف نصب کرد.

نصب چراغ مگنتی به صورت آویز

برای نصب چراغ های مگنتی به روش آویز به چند نکته دقت کنید. سقف ساختمان شما باید به صورت استاندارد اجرا شده باشد یعنی فاصله کف تا سقف بین 2.7 تا 3.5 متر باشد. حال نیاز به یک کیت آویز مگنتی و ریل روکار دارید. این کیت مگنتی تمام تجهیزاتی که برای بکسل کردن ریل روکار به سقف نیاز دارید را در اختیارتان می‌گذارد. حال پیچ را داخل مهره مخصوص قرار دهید و سیم بکسل را از داخل آن رد کنید. سپس درپوش آن را بپیچانید تا محکم به مهره متصل شود. در آخر پیچ های نگهدارنده ریل را بر روی صفحه ریل متصل کنید و پیچ نگهدارنده را داخل مهره مخصوص بکسل بپیچانید. حال صفحه را داخل ریل قرار دهید و با دو عدد پیچ هر صفحه را به ریل نصب کنید.

نصب چراغ مگنتی به روش توکار

اگر سقف شما به صورت کناف اجرا شده باشد، بسیار راحت‌تر و تمیز‌تر می‌توانید سقف را به اندازه ریل توکاری که خریداری کردید برش بزنید. در مرحله بعد باید ریل را طوری که با سقف و یا دیوار کاذب هم سطح شود، درون آن قرار دهید. سپس ترانس مناسب برای ریل را داخل این قطعه جای‌گذاری کنید. حال توسط یک کانکتور ریل را به برق متصل کنید. در ویدیو زیر نحوه نصب چراغ مگنتی توکار به صورت کامل آموزش داده شده است.

نصب چراغ مگنتی روکار

نصب ریل روکار بسیار آسان‌تر از نصب به روش توکار است و نیاز به خراب کردن سقف و دیوار ندارد. در این روش به سادگی می توانید تنها با استفاده از پیچ و مهره نگهدارنده، تک تک ریل‌ها را بر روی سقف یا دیوار بهم متصل کنید. سپس منبع‌تغذیه (ترانس) و کانکتور های مورد نیاز را داخل ریل قرار دهید. حال به راحتی می‌توانید منابع نوری مگنتی را داخل ریل نصب کنید.

انتخاب درست چراغ مگنتی برای محیط

بدیهی است برای فضاهای مختلف باید از الگوهای ریلی مخصوص به همان فضا استفاده کرد. برای نصب ریل روی سقف الگوهای مختلفی مانند الگوی خطی، U شکل، مربعی، L مانند و … وجود دارد. و هرکدام از این‌ها برای مکان‌های مختلفی استفاده می‌شود. مثلا برای اتاق نشیمن و غذاخوری یا آشپزخانه از الگوی خطی استفاده می‌شود. از الگوی مربعی نیز برای اتاق ها، از شکل U برای اتاق پذیرایی و از الگوی L عمدتا برای راهروها استفاده می‌شود.

مدل های مختلف چراغ مگنتی

استفاده از چراغ مگنتی روی ریل محدودیتی دارد؟

چراغ‌های مگنتی به تعداد نامحدود و هر چقدر که فضای ریل شما اجازه می‌دهد، می‌توانید نصب کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که به اندازه توان مصرفی (وات) چراغ‌های مگنتی روی ریلتان، باید از ترانس استفاده نمایید. یعنی اگر 8 چراغ مگنتی خطی 12 وات بر روی ریل دارید، باید یک ترانس 100 وات بر روی ریل قرار دهید.

راهکارهای هوشمند کردن چراغ مگنتی

این قابلیت به شما این اجازه را می‌دهد که زاویه تابش نور چراغ را به سمتی که می‌خواهید تغییر دهید یا تعدادی از چراغ ها را به صورت دسته بندی شده کنترل کنید. برای انجام اینکار قبل از نصب کامل سیستم مولتی ترک باید سیم پروتکل دالی (Dali) به صورت gateway به سیستم متصل کنید.

دسته بندی:
راهنمای خریدراهنمای نصبمعرفی محصول
برچسب‌ها: انواع چراغ مگنتی

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

شاید این مقالات را دوست داشته باشید:

محصولات لایت فیلد:

expand_less